🥊🥊🇮🇹
GGG GOLOVKIN vs STEVE ROLLS LA MAGIA DELLA POSITIVITÁ
Sono anni in cui gli americani non hanno star del pugilato.
Il meglio lo stanno dando nazioni come il Regno Unito, l’Ukraina, le Filippine, il Messico, il Kazakhstan, e per le donne la Norvegia e l’Irlanda solo un po’ anche gli USA, il gran colpo lo ha dato ANDY RUIZ jr. sabato scorso.
La scia dorata che ha illuminato e cambiato la storia dei Pesi Massimi con la vittoria di ANDY RUIZ jr. che ha vinto a dispetto di tutti i pronostici vs JOSHUA, ha lasciato una lunga scia di positività.
Domani sera, sabato al Madison Square Garden è la volta della super star dei Pesi Medi GENNADY “GGG” GOLOVKIN del Kazakhstan vs STEVE ROLLS Canada.
Ne sono successe di cose da quando lo scorso settembre GGG ha perso vs CANELO.
GGG un percorso lungo e accidentato nato con quel talento è amato dal pubblico, CANELO il pugile messicano costruito è dibattuto dal pubblico. Per accecare il firmamento GGG ha bisogno di CANELO, CANELO per brillare ha bisogno di GGG.
GOLOVKIN ha compiuto lo scorso aprile 37 anni, CANELO compirà 29 anni il prossimo luglio questa è la differenza, l’età, gli avversari.
GENNADY “GGG” GOLOVKIN come è successo ai grandi talenti è stato evitato. Non parlo di quelli che lo hanno preceduto a fine carriera. Perchè il fine carriera è già doloroso, se poi devi combattere con uno dalla mano così pesante come GGG, è meglio passare il testimone a chi ti lascia meno ferite sul corpo, vinto o perso, non importa davvero, importa chiudere in salute.
L’argentino sexy -SERGIO MARTINEZ non ha potuto affrontare GGG, alla fine dei suoi giorni da grande Peso Medio, il suo fisico troppo provato, troppo ferito, ha preferito passare il suo regno WBC nel 2014, al piccolo ( di categoria) portoricano, MIGUEL COTTO, nello stesso Madison Square Garden, diventando per la sola occasione Peso Medio. Una vittoria semplice, scontata con un MARTINEZ al capezzale della boxe…
Così è stato facile per il giovane rampante CANELO, nel 2015 strappare la corona WBC dei Pesi Medi a COTTO.
GGG GOLOVKIN vs STEVE ROLLS LA MAGIA DELLA POSITIVITÁ
GGG si è imposto gran picchiatore e nei Pesi Medi rimangono con i Welter i migliori da vedere, per la velocità, il ritmo e potenza.
A GGG sono state soffiate 3 cinture nel maggio del 2017 da CANELO da un punteggio scandaloso, un pareggio. Poi rimesse in palio lo scorso settembre 2018 dove il risultato nei cartellini, al massimo avrebbe dovuto essere un pari. Invece di MD: Decisione di Maggioranza.
Chi maneggia i cartellini sono gli organizzatori, sono loro del resto che pagano i giudici.
Questo “segreto” me lo ha svelato anni fa, quel gran scrittore, già Premio Oscar BUDD SCHULBERG, profondo intellettuale ebreo newyorchese, che attivo e brillante sino all’età di 95 anni, ho avuto il piacere di condividere i bordo ring, le sale stampa dei più prestigiosi ring americani.
Nei suoi anni in cui spubblicò la tresca “Gli Affari Sporchi della Boxe Devono Essere Puliti” gli fu proibito l’accesso al Madison Square Garden per aver spifferato il malaffare. Ci vollero anni perché rientrasse dalla porta principale.
Oggi non potrebbe succedere, i canali di informazione sono talmente tanti e quindi i punti di osservazione, dunque non si sentirebbe più solo, unica voce fuori dal coro.
Ma BUDD ne ebbe di fegato all’epoca!
SCHULBERG certamente non avrebbe approvato i verdetti dei due match tra GGG vs CANELO. Se è vero che rimangono nei record dei rispettivi pugili, è anche vero che i record non sono la storia del Pugilato. Nella boxe non si tratta di tirare palle in rete…Si tratta di imporre il proprio carattere, di supremazia, di determinazione, il coraggio di rischiare sempre. E con queste attitudini ci nasci…
Nessun allenatore te le può insegnare.
Tanto invece può affilarti le armi della tecnica.
GGG da questo match di domani sera ha cambiato il suo allenatore ABEL SANCHEZ, già ricco, pretendeva troppi soldi, dopo che GGG ha lasciato HBO, il network dominante sulla scena mondiale da almeno 45 anni ha deciso di chiudere con la Boxe. Sono subito fiorite altre realtà, network più lucrativi, ESPN, PBC, e il nuovissimo DAZN.
WLADIMIR KLITSCHKO ha subito messo in contatto GGG con JOHNATHON BANKS che negli ultimi anni è stato il suo angolo dopo la perdita dell’eccelso maestro di Detroit EMANUEL STEWARD, di cui lo stesso BANKS ha preso il testimone.
GGG GOLOVKIN vs STEVE ROLLS LA MAGIA DELLA POSITIVITÁ
GGG ha scelto il contratto con DAZN. Ha fatto la scelta giusta. Il suo avversario numero uno, CANELO ha il contratto con DAZN. I numeri degli incassi nella prossima disputa tra queste due star faranno saltare il banco.
Vedi il contratto che il promoter DE LA HOYA ha concluso per il suo protetto CANELO, il più ricco sportivo della storia ad oggi. Perché no GOLOVKIN? Perché non è GGG il più ricco? GGG gran talento naturale e grande disciplina viene dal Kazakhstan, i suoi fans appartengono a tutto il mondo, ma non ha i numeri di una nazione come il Messico e il sostegno degli infiniti messicani/americani, dove la tradizione della Boxe ha una lunga e affascinante storia. E poi GGG va con gli anni verso il fine carriera.
No, non sto affatto dicendo che GGG è finito. GGG ha il fisico solido e integro, forte, direi che ha in canna almeno 3/4 match. Di certo il suo nuovo contratto con DAZN, preannuncia che ci sarà nel 2020, il match della trilogia GGG vs CANELO.
GGG inizia così la sua nuova stagione con DAZN e con il nuovo maestro BANKS all’angolo e lo stesso è stato campione WBC silver nei Pesi Massimi. Dunque l’adrenalina e l’entusiasmo di confermarsi indiscusso Re dei Pesi Medi, tra i grandi nella storia, non mancherà.
Sul match di domani sera verso STEVE ROLLS, canadese di 35 anni, promosso dal super attivo italo americano, il newyorchese LOU DI BELLA nella stessa arena, il Madison Square Garden, non ho molto da aggiungere, l’avversario di GGG non ha nessuna chance di vincere il confronto.
Il mio pronostico? GGG via KO nei primi round.
E poi sul futuro di GGG sono ottimista, il meglio deve ancora venire, a prescindere dagli svarioni nei verdetti. E con il trainer coetaneo, stessi anni 37, JOHNATHON BANKS sapranno trovare la chiave per annientare il troppo “protetto” CANELO.
Il Kazako GGG per chiudere in gloria, ha solo una chance negli USA, vincere via KO.
Oltre ad essere un talento, GGG è un soldato e non ci deluderà.
E poi GGG ha il sorriso della magia della positività…
ascoltami…IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI http://bit.ly/2XUQJwk
GGG vs CANELO nel 1° match🥊🥊GGG vs CANELO in the 1st fight
con JOHNATHON BANKS, maestro di GGG, e di CECILIA “first lady” BREAKHUS e già all’angolo di WLADIMIR KLITSCHKO 🥊🥊with JOHNATHON BANKS, GGG and CECILIA “first lady” BREAKHUS Trainer, BANKS was already at the corner of WLADIMIR KLITSCHKO
GGG vs STEVE ROLLS alla conferenza stampa 🥊🥊GGG vs STEVE ROLLS press conference photo by Amanda Westcott
qua sono con sexy-SERGIO MARTINEZ a Cardiff, UK 🥊🥊here I’m with sexy-SERGIO MARTINEZ in Cardiff, UK
IL RE DEL KO GGG GOLOVKIN rock & Rolls via KO … con un gancio sinistro spettacolare un knockout devastante nel quarto round. Che finale! GGG 40 match 35 via KO!
CANELO il prossimo è il tuo turno vs GGG, non giocare, sii l’uomo che il pubblico si aspetta senza ulteriormente temporeggiare. Il momento è adesso! Quando? Il prossimo settembre. Non trovare nuove e altre scuse per far slittare, non sarebbe comprensibile e sportivamente onesto…
GGG GOLOVKIN vs STEVE ROLLS THE MAGIC OF POSITIVITY
These are years when Americans have no boxing stars.
The best is being given by nations such as the United Kingdom, Ukraine, the Philippines, Mexico, Kazakhstan, and for women, Norway and Ireland, a little bit also from the USA, very far from the best days. The great shot was from ANDY RUIZ jr. last Saturday.
A golden trail that illuminated and changed the history of the Heavy Weights with the victory of ANDY RUIZ jr. who won in spite of all the predictions vs JOSHUA, left a long trail of positivity.
Tomorrow evening, Saturday at Madison Square Garden is the turn of the Middle Weight super star GENNADY “GGG” GOLOVKIN from Kazakhstan vs STEVE ROLLS from Canada.
Things have happened since GGG lost to CANELO last September.
The public loves GGG a long and bumpy path, born with that talent, CANELO the Mexican fighter is debated by the public. To blind the firmament GGG needs CANELO, CANELO needs GGG to shine.
GGG was 37 years old last April, and CANELO will turn 29 next July this is the age difference between the opponents.
GGG as has happened to great talents has been avoided. I’m not talking about those who preceded him at the end of his career. Because the end of a career is already painful, if then you have to fight with one with a hand as heavy as GGG, it is better to pass the baton to who leaves you fewer wounds on the body, won or lost, it doesn’t matter, it is important to close in health.
Sexy-SERGIO MARTINEZ couldn’t get GGG, in the end, his body was too bad, too much injured and so MARTINEZ preferred to pass his WBC kingdom to the small (in division) Puerto Rican, MIGUEL COTTO, in 2014 at the same Madison Square Garden which became for the occasion Middle Weight. An easy victory, granted with a MARTINEZ at the bedside of boxing…
So it was easy for the young rampant CANELO, in 2015 to pull off the WBC Middle Weights crown from COTTO.
GGG GOLOVKIN vs STEVE ROLLS THE MAGIC OF POSITIVITY
GGG has established himself as a great thug in Middleweights, for me the best to see for speed, rhythm, and power as in the Welterweights division.
The GGG #3 belts were blown in May 2017 by CANELO from a scandalous score of a draw. Then he was up for grabs last September 2018 when the result was in the cards, at most it should have been a draw, instead, the verdict was MD,
Those who handle the cards are the promoters, they are the ones who pay the judges.
This “secret” was revealed to me years ago, by that great writer, already Oscar winner BUDD SCHULBERG, a profound New York Jewish intellectual, who was active and brilliant up to the age of 95, I had the pleasure of sharing the ringside, the press room of the most prestigious American rings.
In the years in which he published “The Dirty Business of Boxing Must Be Clean Up,” he was denied access to Madison Square Garden for spilling the underworld. It took years for him to enter again from the front door.
Today it could not happen, the information channels are so many, and therefore the points of observation, therefore he would not feel more alone and would be not the only voice out of the chorus.
But BUDD had a gut at the time!
SCHULBERG certainly would not have approved the verdicts of the two fights between GGG vs CANELO. If it is true that they remain in the records of their respective fighters, it is also true that the records are not the history of Boxing. In boxing it is not about throwing balls on the net … It is about imposing one’s character, supremacy, determination, and the courage to risks. And with these attitudes, you are born …
No trainer can teach you.
On the other hand, the trainer can sharpen his technical weapons.
GGG changed his coach ABEL SANCHEZ starting the bout tomorrow night. Already rich, SANCHEZ demanded too much money, after GGG left HBO, the dominant network on the Boxing world scene for at least 45 years, and decided to close with Boxing. Other realities, more lucrative networks, ESPN, PBC, and the brand new DAZN immediately flourished.
WLADIMIR KLITSCHKO immediately put GGG in contact with JOHNATHON BANKS who in recent years has been his corner after the loss of the great Detroit master EMANUEL STEWARD, of which BANKS himself took the lead.
GGG GOLOVKIN vs STEVE ROLLS THE MAGIC OF POSITIVITY
GGG has chosen the contract with DAZN. He made the right choice. His number one opponent, CANELO has a contract with DAZN. The number in the next dispute between these two stars will blow the bank.
See the contract that the promoter DE LA HOYA has concluded for his protégé CANELO, the richest sportsman in history today. Why not GOLOVKIN? Why isn’t GGG the richest? GGG a great natural talent and great discipline comes from Kazakhstan, his fans belong to the whole world, but he doesn’t have the numbers of a nation like Mexico and the support of the infinite Mexican-Americans, where the Boxing tradition has a long and fascinating history.
And then GGG goes with the years toward the end of his career.
No, I’m not saying that GGG is done. Not all. GGG has a solid body, I would say he has at least 3/4 fight in his cane. Certainly, his new contract with DAZN, announces that there will be in 2020, the fight of the trilogy: GGG vs CANELO.
GGG thus begins its new season with DAZN and with the new trainer BANKS on the corner, he was the WBC silver champion in the Heavy Weights. So the adrenaline and the enthusiasm to confirm as undisputed King of the Middle Weights, among the great in history will not fail.
Tomorrow’s fight vs STEVE ROLLS, a 35-year-old Canadian, promoted by the Italian-American super active, the New Yorker LOU DI BELLA in the same arena, Madison Square Garden, I don’t have much to add, GGG’s opponent has no chance to win the confrontation.
My prediction is GGG via KO in the first rounds.
And then on the future of GGG, I am optimistic, the best is yet to come, regardless of the blunders in the verdicts. And with the same-age trainer, 37 years old, JOHNATHON BANKS will be able to find the key to annihilating the too “protected” CANELO.
The Kazakh GGG to close in glory, has only one chance in the US, to win by knockout.
Besides being a talent, GGG is a soldier and will not disappoint us.
GGG has the smile of the magic of positivity.
listen to me, yes is in my Italian mother tongue…IL FIGHTER D’ITALIA GIANCARLO GARBELLI http://bit.ly/2XUQJwk
🥊🥊
POST SCRIPTUM Sunday, June 9th update
As I predicted…
THE KING OF KO GGG GOLOVKIN rocks… Rolls via KO with a spectacular left hook and a devastating knockout in the fourth. What a finish!
CANELO next is your turn, don’t play around, be the man that the audience expects you daring to fight vs GGG and in time! When? Next September. Not finding new and other excuses for slipping, would not be understandable and sportingly honest …